Kā pārbaudīt uzņēmuma mārketologa slinkumu un neprofesionālismu.

     Ček-liste:
    Kā pārbaudīt uzņēmuma mārketologa slinkumu un neprofesionālismu.

    Reklāma meklētājprogrammās Google Adwords un Yandex.Direct ir tik populāra, ka lielākā daļa mārketologu labprāt paslinko un pat necenšas izgudrot citus reklāmas veidus, izņemot šos, tik viegli pieejamos.

    Interneta reklāma patiešām ir nepieciešama, un būtu muļķīgi no tās atteikties.

    Nesen mani klienti, kuriem es veicu “Attīstības nodaļas diagnostiku”, palūdza, lai es uzrakstu mārketologa pienākumu “ček-listi”. Tā nu es izveidoju sarakstiņu, kas palīdzēs vadītājam uzturēt kārtību un kontrolēt uzdevumu izpildi.

    Mārketologa uzdevumi:

    1. Katru nedēļu uzraudzīt interneta vietnes apmeklētāju skaitu un viņu pieteikumus.

    Es iesaku veidot divas dažādas iknedēļas statistikas: Interneta vietnes apmeklētāju skaits (ja jums ir vairāk par vienu interneta vietni, tad katrai vietnei veidojiet savu statistiku) un pieteikumu skaits katrā vietnē.

    Kāpēc ir svarīgi veidot šādas statistikas?

    Kad rezultāti ir skaidri un acīmredzami, tos nevar noslēpt. Ticiet man, ir nepatīkami tabulā zīmēt nulli vai atspoguļot sliktos rezultātus. Vienu vai divas reizes uzzīmēsi zemas statistikas, bet jau nākamajā darīsi visu, lai uzlabotu rezultātus! Tas attiecas uz tiem darbiniekiem, kuri mīl būt pirmie.

    Saku to kā mārketologs, kas dziļi iemīlējies savā profesijā: ja uzņēmuma un tā nākotnes rezultāti ir svarīgi, jūs turpināsiet zīmēt statistikas līknes, analizēsiet pieteikumu skaitu. Tas ir interesanti un svarīgi.

    2.Ikdienas analīze: no kāda informācijas avota klients uzzinājis par jūsu uzņēmumu.

    Kad es klientam veicu “Biznesa diagnostiku”, 40-50% gadījumos uzzinu, ka eksperti neanalizē galvenos klientu plūsmas avotus. Un, ja arī analizē, tad tomēr neizmanto iegūtos datus, lai paplašinātu konkrēto reklāmas kanālu, kas patiesībā būtu "zelta vērts".

    Rekomendācija:

    Izanalizējiet, no kurienes pie jums atnāk klienti, kuri MAKSĀ NAUDU. Izveidojiet sarakstu, kurā iekļaujiet 30 veidus, kā paplašināt un stiprināt tieši šo reklāmas kanālu tā, lai tas palīdzētu iegūt 3-5-8 reizes vairāk klientu nekā šobrīd.

    3.Darbību analīze uzņēmuma augstāko ienākumu brīžos, un atsevišķs uzsvars tiek likts uz veicināšanu/reklāmu.

    Šī ir cita uzņēmējdarbības puse, kurai uzņēmuma īpašnieki un mārketinga nodaļas speciālisti neizprotamu iemeslu dēļ pavisam reti pievērš uzmanību.

    Apkopojiet visu informāciju par brīdi, kad ienākumi sasnieguši visaugstāko līmeni. Un tagad izanalizējiet VISAS darbības, kuras tika veiktas tajā brīdī vai īsi pirms tam. Iespējams, jūs publicējāt kādu īpašu reklāmu, varbūt jūsu mājaslapā pieteicās daudzi klienti, bet jūsu mārketinga nodaļa paziņoja, ka tā ir novecojusi un jūs to vairs neizmantojat. Iespējams, ka jūs tajā brīdī nodarbojāties ar jaunu darbinieku pieņemšanu, apmācījāt esošos darbiniekus, aizbraucāt atpūsties un atstājāt savu kompāniju uz direktora vietnieka pleciem… Maniem klientiem bieži tā ir gadījies, un viņi jūtas pamatīgi pārsteigti, kad to saprot.

    Jums kopā ar savu mārketologu ir rūpīgi jāpārbauda, ko jūs darījāt pirms uzņēmuma rezultāti un statistika strauji uzlabojās. Izrakstiet šīs veiksmīgās darbības un “ielieciet tās rāmī”. Uzlabojiet tās un nekad nemainiet! Pievienojiet tām citas, bet nekad neaizmainiet tās.

    Starp citu, ļoti bieži pamanu, ka mārketologi par visām varēm grib mainīt kaut ko tādu, kas nenoliedzami darbojas. Nesen paskatījāmies viena mana klienta mājas lapu. Viņš man rāda pašu labāko mājas lapu, spriežot pēc pieteikuma skaita, un stāsta, ka tagad viņi to atjaunos, jo tā ir novecojusi... Jautājums tikai: KĀPĒC? Mājaslapa nodrošina daudzus pieteikumus, piesaista klientu uzmanību un, iespējams, ka tā ir pa prātam mērķa auditorijai; tā atbilst viņu uztveres līmenim. Tad kāpēc mainīt to, kas piesaista tik daudzus klientus?

    4. Konkurentu labo darbību analīze.

    97% gadījumos uzņēmumu īpašnieki un mārketologi neanalizē konkurentu labās darbības. Pasaulslavenā zīmola SAMSUNG speciālisti vienmēr seko līdzi tam, ko dara konkurenti – kompānija APPLE.

    Es runāju par to, ka ir svarīgi zināt, kādas darbības veic jūsu tiešie konkurenti. Tās ir idejas, kuras var īstenot vai attīstīt, un piesaistīt daudz vairāk klientu nekā tas izdevies jūsu konkurentiem.

    Man ir paziņa, kurš pirms sava uzņēmuma atvēršanas apstaigāja visus tuvējos restorānus, izanalizēja to trūkumus, jautāja apmeklētājiem, ko viņi gribētu mainīt apkalpošanā. Balstoties uz šiem datiem, viņš atvēra savu restorānu, kurā novērsa visus konkurentu restorānu trūkumus un ņēma vērā klientu vēlmes.

    Vai tas atmaksājās? Jā!

    5.Personīgā bloga rakstīšana ar noderīgiem rakstiem saviem klientiem.

    Personīgais blogs jums paver jaunas iespējas:

    vienlaikus attīstot jaunu biznesa līniju, jūs varat iegūt labāku komandu, lojālus klientus, kuri vēlas maksāt par jūsu produktu, ieguldītājus un partnerus (ja jums tas nepieciešams);

    simtiem priekšlikumu no uzņēmumiem, kas vēlas sadarboties ar jums dažādās jomās.

    6.Kur vien iespējams klāstiet par “zvaigznēm” un lielajiem klientiem, ar kuriem strādājat, kā arī visur izlieciet šo klientu atsauksmes.

    98% gadījumos mārketologi neizmanto slaveno klientu vārdus un nosaukumus.

    Pateikšu piemēru: mans klients jau vairākus gadus strādā ar tādām kompānijām kā РосНефть, Татнефть, МТС, Билайн... Bet neviens par to nezina, izņemot īpašnieku un viņa menedžeri. Jautājums, kāpēc? Galu galā šis fakts nekavējoties paaugstina uzņēmuma statusu un paceļ tā uzticamības latiņu citā līmenī!

    Izveidojiet lielo klientu sarakstu. Palūdziet viņiem atsauksmes par sadarbību ar jūsu kompāniju. Un ļaujiet saviem mārketologiem stāstīt par to itin visur, e-pasta vēstulēs klientiem, galvenajā mājaslapā, publicēt šīs atsauksmes visos jums pieejamajos reklāmas kanālos, nosūtiet šīs ziņas visiem plašsaziņas līdzekļiem, utt.

    Tieši tā ir jārīkojas, tieši tas vieš lielāku uzticamību jums.

    7. YouTube kanāla attīstība.

    Jums personīgi kā uzņēmuma īpašniekam, kā arī jūsu uzņēmumam jāizveido savs Youtube kanāls.

    Tas ir vēl viens klientu piesaistīšanas avots! Nemākat to lietot? Nav skaidrs, ko uzņemt un kā reklamēt šos videoklipus? Atbilde uz šiem jautājumiem ir sekojoša - jūsu mārketologs ir slinks, jo internetā ir atrodams milzīgs apjoms ar mācību videoklipiem par to, kā ierakstīt video Youtube. Manā blogā ir publicēti pāris izcili raksti par tēmu: “Ko uzņemt?”. Izlasiet šos rakstus kopā ar uzņēmuma mārketologu, izveidojiet sarakstu ar video, kādus jums vajadzētu uzfilmēt, un sāciet to darīt.

    8. Skatīties un pētīt literatūru vai videoklipus par jaunākajiem "knifiem" promocijā.

    Svarīgs moments: Vai jūsu mārketinga nodaļa seko jaunākajiem virzības kanāliem un labāko mārketologu darbībām valstī? Vai viņi zina labāko mārketologu vārdus, kuriem vajadzētu sekot? Uzdodiet savam mārketologam šo jautājumu un uzziniet, kādi ir pēdējie jaunumi. No tā ir atkarīga jūsu kompānijas virzība, nākotne un izaugsmes ātrums.

    9. Telegram kanāla izveide un uzturēšana.

    Šis ir jauns instruments, kuru iesaku izmantot katram uzņēmējam. Lieciet savam mārketologam izpētīt šo kanālu, ļaujiet viņam saprast, kā jūsu konkurenti vai uzņēmumi, kas darbojas līdzīgā jomā, izmanto šo veicināšanas instrumentu.

    Nepieļaujiet, ka mārketologs stāsta par Telegram neatbilstību un šī kanāla izmantošanas neiespējamību!

    Lūdziet viņam uzrakstīt 30 iespējas, kā jūs varat izmantot šo kanālu, lai reklamētu jūs kā īpašnieku, jūsu uzņēmuma produktu un visu uzņēmumu kopumā.

    Atcerieties, ka īsts mārketologs meklēs iespējas un variantus, ne iemeslus, kāpēc kaut ko nav iespējams izdarīt.

    Ceru, ka raksts bija noderīgs. Uzrakstīju, kā vienmēr no sirds; centos turpināt dalīties ar to, ko zinu.


    Ar cieņu, Darja Strukova!


    2019. gada 9.-10. martā, 

    Rīgā, viesnīcā "Bellevue Park Hotel Riga"

    8. Baltijas WISE konference

    «Vairāk klientu, pārdošanu, ieņēmumu!»

    Reģistrējieties uz 8. Baltijas WISE konferenci!

    Jūs uzzināsiet:


    1) Kā piesaistīt klientus un darbiniekus, izmantojot Interneta mārketingu.

    2) Kā paaugstināt personāla kvalifikāciju un darba efektivitāti ar ierobežotiem uzņēmuma resursiem.

    3) Kā ieņemt nišu un nodrošināt izaugsmi pat nelielā tirgū.


    Ja vēlaties iegūt detalizētu informāciju, rakstiet: 

    conference@business-conference.eu 


    Detalizētāka informācija:   

    business-conference.eu

    Detalizētāka informācija pa telefonu:  +371 2061970

    *Konferences valoda: krievu.